Przejdź do głównej zawartości

Czy jestem tak ważny, jak mi się wydaje?

,,Dziś każde "ja" ma rozmiar galaktyki..."~Piotr "Gutek" Gutkowski

Powyższy cytat, być może niektórym znajomy, pochodzi z utworu pt. ,,Światu brakuje troski" Kamila Bednarka i Gutka. Te stwierdzenie wzbudziło we mnie wiele przemyśleń, zmusiło do zastanowienia się nad jego sensem. Spójrzmy na dzisiejszy świat, czy nie jest tak, jak opisuje to Gutek?

   Obecnie stawia się na człowieka, budowanie własnego "ja" opartego na byciu najlepszym, bardziej cennym od innych. Ilu rodziców przenosi na swoje dzieci własne ambicje, wymaga, aby byli lekarzami, czy prawnikami? W żaden sposób nie chcę negować takiego postępowania, ponieważ jest to dobre do momentu, kiedy liczą się z pragnieniami swoich wychowanków. Czasem jednak zdarza się, że zdanie dzieci ignorują, narzucają własne poglądy, co prowadzi do zabicia w nich swoich pasji i marzeń. Często takie postępowanie kończy się tragicznie dla młodego człowieka.

    Trzeba uważać, żeby nie stać się zbyt wielkim we własnym mniemaniu, przy czym nie zapominać o tym, iż każdy z nas jest mały w olbrzymim świecie. Życie tu na ziemi kończy się u każdego tak samo - śmiercią ciała, jednak dusze, które posiadamy powędrują w różne miejsca. Dlatego powinniśmy starać się o to, aby nasze duchowe "ja" miało rozmiar galaktyki dzięki dobremu postępowaniu i prowadziło do zbawienia. Musimy nauczyć się pokory, która poprowadzi nas do godnego życia wiecznego oraz sprawi, że żyjąc tu i teraz, będziemy szczęśliwi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jeszcze życie wyjdzie Ci! #WartaNutaMyśli 1

,,Talitha kum, mówię ci dziewczynko wstań.  Ona nie umarła lecz śpi, jeszcze życie wyjdzie ci..."

Obojętność - moda XXI wieku.

Ostatnie miesiące pokazały mi, że ludziom coraz mniej zależy na dobru drugiego człowieka.

Filmy Bollywood to bajki dla dorosłych, a jednak wartościowe.

Dzisiaj troszkę lżejszy temat. Filmy Bollywood. Na pewno każdy słyszał o tym przemyśle filmowym w Indiach. W tym poście chciałabym Wam pokazać, że te produkcje są warte obejrzenia, nawet kiedy ktoś za nimi nie przepada.